fredag 29 april 2016

Kafé Marmelad

När Lattelakejen senast var i farten var Kafé Marmelad i Majorna en aspirant på lattetronen i Göteborg. Ett återbesök hit känns därför givet. Jag har inte varit här på länge men kaféet är sig likt. Kaféet har en avslappnad, lite ruffig charm och uteserveringen är svårslagen en solig dag. Det går att få både enklare mat och kakor här, även om utbudet kanske inte är jättebrett.

Jag är förväntansfull när jag väntar på latten, men blir besviken direkt när jag får se den. Den är väldigt ljus i färgen med en tunn, bubblig skumkrona som skingras snabbt. Lattearten som pryder kronan gör tyvärr inte så mycket för att rädda intrycket. Kaffet är på tok för svagt och mjölken tar nästan över helt, vilket är synd på det fina Johan och Nyström-kaffet. Jag tycker mig kunna känna nyanser av vanilj och viss nötighet, men det är ärligt talat svårt att avgöra på grund av styrkan. Min bordskamrat, som provar en cappuccino, är likaså besviken och väljer att inte dricka vidare på sin. Detta är verkligen en besvikelse. Förhoppningsvis rör det sig om en olycka i arbetet, men detta är inte bra. Jag tror Marmelad kan bättre, men idag kan jag bara konstatera att Marmelad tycks befinna sig en bra bit iväg från lattetronen.

Betyg: ☕️☕️ (av 5)
#lattelakejen #lattelakejenimajorna #kaffe #latte #cafemarmelad #lattes #latteigöteborg #blog
via Instagram http://ift.tt/1rn4oem

Inga kommentarer: