onsdag 27 april 2016

Magasin 11

Gillar man prylar och möbler i amerikansk 50/60-talsstil är presentbutiken Magasin 11 på Magasinsgatan i Göteborg ett givet stopp på shoppingrundan i Göteborg. Denna butik är dock värd att besöka även av ett annat skäl: här finns det riktigt gott kaffe. Personalen är dessutom kunnig på området (och väldigt trevlig och service-minded). Här kan man naturligtvis få sig en latte också. När man beställer latten får man i regel välja på husets böna och månadens gästböna. Vid mitt besök tar jag husets böna.

Jag tar latten i takeaway-mugg. Skumkronan är fin och krämig, men möjligen lite tunn. Kaffet har lätt brända toner med diskreta inslag av vanilj och med en sträv eftersmak. Mjölksmaken är åt det gräddiga hållet, en smak som förstärks i eftersmaken. Detta är en god latte. Möjligen är den lite åt det svaga hållet och hade vunnit på lite mer styrka, men i detta fallet vet jag att det beror på att jag tagit en dubbel/stor och inte en enkel. Den mindre latten brukar vara mer balanserad. Sammantaget är detta väldigt bra och definitivt ett fullgott alternativ till närbelägna da Matteo.

Betyg: ☕️☕️☕️☕️ (av 5)
#lattelakejen #lattelakejenicity #latteigöteborg #kaffeigöteborg#magasin11 #kaffe #latte #lattes #blog
via Instagram http://ift.tt/1YTrtji

Inga kommentarer: