måndag 30 januari 2017

Det är inte varje dag jag är i Sisjöns industriområde (strax söder om Göteborg city). Nu när jag av en händelse befinner mig här låter jag naturligtvis inte tillfället att utforska det lokala latte-utbudet gå mig förbi. Det finns ingen uppsjö av alternativ, så jag hamnar till sist på Dahls som ligger i anslutning till en gigantisk Bauhaus (alternativet verkar vara en Jerkstrands som ligger i anslutning till en gigantisk Willys). Kaféet är förvånansvärt charmigt och man har tagit till vara på den lilla ytan påfallande väl (av nån anledning har man valt att använda en jättelik automatdörr som en ingång, vilket är både ocharmigt och leder till kallt drag genom lokalen, men annars så). Fokus ligger på bullar, bröd och annat som hör ett konditori till, men det finns lite smörgåsar och annat, och så klart kaffe. Latten jag får serveras (trots att jag tar den på plats) i en rätt tråkig pappmugg och serveras utan någon som helst känsla för presentation (den kommer från en automat, vilket förklarar saken). Skummet är i det närmaste obefintligt och försvinner iväg redan i första klunken. Kaffesmaken är platt och avhuggen, utan mycket till eftersmak. Försiktiga toner av mandel kan utskiljas i den annars platta, mjölkiga, lite söta smaken. Nej, detta är ingen höjdare, inte ens om man tar i beaktande att det är automatkaffe. Som tur är uppväger sällskapet och semlan jag äter det hela. Håll er till bryggkaffe om ni fikar här. Betyg: ☕ (av 5) #lattelakejenlives #lattelakejen #lattelakejeniaskim #latte #kaffe #lattes #latteart #kaffeigöteborg #latteigöteborg #blog Skickat från min iPhone


via Instagram http://ift.tt/2kis7My

Inga kommentarer: