söndag 28 maj 2017

Fratelli Gridelli på Tegnérsgatan i Göteborg har fått många fina omnämnanden för sin frukost, och jag kan bara instämma i det. Jag har ätit här några gånger och det har alltid hållit hög nivå. Trots det lite avsides läget är kaféet alltid fullsatt på helgerna och välbesökt på luncherna. Utserveringen är, trots det lite trafikutsatta läget, charmig och ger en skön smak av stadspulsen. Insidan av kaféet är litet, och köket och serveringsdelen av kaféet har tillåtits ta plats, vilket bidrar till charmen och stämningen. Här finns, förutom mat och kaffe, mycket kul att köpa i matväg att ta med sig: olivoljor, biscotti osv. Servicen är i regel trevlig, men vid mitt besök lite disträ, inte så intresserad, men det kan bero på det stora kundtrycket när jag är på plats. Som alltid är jag vid mitt besök ute efter latten. Presentationen är inte särskilt kul (jag kör takeaway), men jag vet av tidigare erfarenhet att man brukar bemöda sig när kaffet dricks på plats, så det är förlåtet. Kaffet som sådant är förhållandevis milt, smaken välavrundad och nyanserad. Eftersmaken är kort och innehåller en försiktig nyans av choklad och vanilj. Det är lite annorlunda, men väldigt gott. Trots den lite försiktiga smaken tillåts inte mjölken att ta över, utan balansen finns där. Mjölken är åt det gräddiga hållet, skummet fint och mjukt. Helheten är väldigt bra. En god, lite annorlunda latte. Väl värd en omväg. Betyg: ☕️☕️☕️☕️ (av 5) #lattelakejen #lattelakejenicity #fratteligridelli #blog


via Instagram http://ift.tt/2qw0dfC

Inga kommentarer: