torsdag 18 maj 2017

Äntligen dags att dela ut ett nytt toppbetyg. Mina förväntningar är höga när jag besöker nyöppnade Allora på Kaserntorget (alldeles bredvid Sticky fingers). Med välbekanta ansikten från bl.a. Bar Italia bakom den välpolerade disken, och uppbackning från utmärkta Bar Piccolino, väntar jag mig mycket. På utsidan ser det hela inte särskilt spännande ut (uteserveringen ser dock lovande ut), men insidan är desto mer smakfull. Man har lyckats få till en klockren italiensk kaffebars-känsla och den snygga träpanelen på väggen är en fin touch. Det är ljust och rymligt. Mackorna och bakverken som erbjuds ser väldigt goda ut, men det är latten jag kommit för. Servicen är vänlig och snabb och jag får snart mitt kaffe (jag kör takeaway även denna gång). Kaffet är utmärkt. Mörka, rostade toner, med tydliga inslag av mörk choklad och en avrundad, kort beska i eftersmaken. Starkt och gott. Skummet är fluffigt och mjukt, och ligger kvar länge. Mjölk, skum och kaffe funkar utmärkt tillsammans, är i nästan perfekt balans. Detta är toppklass. Rekommederas. Med bar Piccolino och Höga Nord alldeles i närheten och da Matteo precis runt hörnet, börjar äntligen området runt Magasinsgatan få det kaféutbud det förtjänar. Mer sånt! Betyg: ☕️☕️☕️☕️☕️ (av 5) #lattelakejen #lattelakejenicity #allora #blog


via Instagram http://ift.tt/2pXkX0a

Inga kommentarer: